Főoldal > Környezetvédelem

Környezetvédelem

A Magyar Lapterjesztő Zrt. 5 évvel ezelőtt indította a Pick Pack Pont hálózatot, ami egy úgynevezett fix pontos átvételi rendszer, ahol minden vásárló a lakó vagy munkahelye közelében található helyen veheti át küldeményét. Ez egy addig Magyarországon teljesen ismeretlen csomagátvételi megoldást tett elérhetővé minden internetes vásárló számára.

Miért vágtunk bele?

A hazai online kiskereskedelem nagyon dinamikusan fejlődik. Az elmúlt években 15-20%-os növekedéssel jelenleg közel 200 milliárd forint forgalmat generál, miközben egyre több szereplőt és egyre több innovatív megoldást sorakoztat fel. Több mint 19 millió vásárlási tranzakció történik évente. Ezek kétharmada bekerül valamilyen kiszállítási láncba. Ezen a piacon a Pick Pack Pont egy olyan újszerű megoldást jelentett, mely piacformáló hatása mellett környezettudatos is. A csomagpontok logisztikája a hírlap- és a csomag-disztribúció szinergiáira épül. Így megoldásunk nem csak a házhozszállítás elhagyásával ér el megtakarítást, hanem azzal is, hogy a csomagok a hírlapokkal együtt, olyan járatokon utaznak, amelyek egyébként is elindulnának.

A Pick Pack Pontos csomagátvétel előnyeit vásárlóink is felismerték, hiszen tudják, ezzel a megoldással időt, pénzt és energiát spórolnak – de talán arra nem is gondolnak, hogy közben környezetüket is óvják!

Környezettudatosság

A felgyorsult társadalomban az internetet okosan használva képesek vagyunk környezet – tudatosak lenni, hisz a karosszékből ülve kiválaszthatjuk azt a terméket, ami számunkra a legkedvezőbb (erre valók az ár-összehasonlító oldalak, sőt böngészhetünk vásárlói vélemények és visszajelzések közt melyek segíthetik a döntést, nem kell szaküzletbe elfáradni ezért sem) – innen már csak egy lépés hogy egy nekünk kényelmes, gazdaságos és környezetkímélő módon jussunk hozzá a megrendelt termékhez.

A Pick Pack Pont vásárlók – tudatosan vagy sem – jóval környezettudatosabban viselkednek mint más kézbesítési megoldást választó társaik. Az év végéig hálózatunkban átadásra kerülő 1,1 millió darab csomagunkkal vásárlóink – egy átlagos futárszolgálatos kézbesítéshez képest – közel 5,5 millió kilométert takarítanak meg azzal, hogy csomagjaikat nem kell házukig, lakásukig szállítani. Ez jelentős forgalomcsökkenést jelent az utakon, hozzájárulva az ország biztonságosabb közlekedéséhez, különösen a közelgő ünnepi időszakra tekintettel.

A megtakarított kilométerek pedig tisztább levegőt is eredményeznek. Vásárlóink a Pick Pack Pont használatával ugyanis éves szinten mintegy 1275 tonna széndioxid kibocsátásától kímélik meg a környezet.

Ez több mint 25 ezer felnőtt, 50 éves fa széndioxid megkötő képességével egyezik meg! Ezzel évente 520 hektárnyi facsemete széndioxid-megkötő képességével kíméljük környezetünket, levegőnket, vizeinket.

Rugalmasság

Az átvételi pontok mára több mint 600 helyből álló hálózatát úgy alakítottuk ki, hogy azok vásárlóink számára ideálisak legyenek, illeszkedjenek a napi rutin ritmusába, így felesleges kitérők, és időveszteség nélkül vehessék át online rendelt csomagjaikat. Így legutóbbi hálózat bővülésünk során, 2014. október közepétől, már egyes MOL – töltőállomásokon is átvehetőek a Pick Pack Pont-ra rendelt csomagok.

A hálózat összetétele ráadásul egyedülálló rugalmasságot biztosít: a hálózathoz tartozó hírlapárusok (Inmedio, Relay), benzinkutak (OMV, MOL, Avia), ruha és cipőüzletek (Playersroom, Sportfactory, Playmax), élelmiszerboltok (CO-OP Star) és bevásárlóközpontban lévő üzletek a hagyományos társaiknál hosszabb nyitva tartással, akár a hétvégeken is rendelkezésre állnak. Ennek köszönhetően vevőink sorban állás nélkül – mindössze egy rövid adategyeztetés után – juthatnak csomagjaikhoz, melyek árát utánvét esetén készpénzzel vagy akár bankkártyával is fizethetik.

Emberközpontúság

A környezet óvása mellett, hálózatunk használatával vásárlóink több ezer munkahely megtartásához is hozzájárulnak. 64%-uk ráadásul csomagja átvétele mellett igénybe veszi az átvevőpontjaink egyéb szolgáltatásait is. Ezt mi emberközpontú, gyors kiszolgálással és kedvező árral háláljuk meg, ami különösen akkor fontos, ha az átvétel során valamilyen logisztikai, vagy fizetési problémát is meg kell oldani.

Vásárlóink pedig nem csak tudatosak, de lojálisak is, 80%-uk visszatérő, és ha teheti csomagját minden online vásárlásánál Pick Pack Pontra kéri. Kényelem, kedvező ár, rugalmasság, a megszokott, minőségi átvevőhelyen történő átvétel vagy környezettudatosság – egyenként vagy együtt mind fontos érv a szolgáltatás mellett. A bizalomnak hála, hálózatunk mérete és partnereink száma is folyamatosan bővül, ezzel még fenntarthatóbb és tisztább környezetet teremtve. A szolgáltatást igénybe vevő vásárlók számának dinamikus bővülése azt üzeni számunkra, hogy a magyar vásárlóknak bevált a rugalmas és kedvező árú megoldás – talán nem is gondolják, hogy ezzel ők is hozzájárulnak a környezetünk védelméhez.

Ezért a közeljövőben egyik legfontosabb célkitűzésünk, hogy megismertessük és tudatosítsuk a vásárlókkal, hogy milyen egyszerű lépéseket tehetnek a környezetünk megóvása érdekében az online vásárlásaik során meghozott döntéseik által.